december 23.

Dammsugade upp de första barren från granen idag, frågan är håller den sig ända fram till jul? Jo det får vi väl hoppas att den kan hålla ut i några timmar till iallafall..

Det är den 23 december, vår drottning Silvia fyller 65 år idag Grattis! Det är den 358:e dagen på året och endast åtta dagar kvar till nästa.. Det var också denna dag 1990 dom hade folkomröstning i Slovenien hur det blev med självständigheten från Judoslavien,  Bonifatius V blev påve år 619, Dagens Nyheter utkom första gången år 1864..

Nu tillbaka till verkligheten och sysslorna, jag ska nu gå upp till mitt rum städa undan där sedan gå ner för trappan igen för att äta en bit lasagne för att sedan gå vidare in i badrummet för att göra iordning mig inför dagens arbetspass! och så börjar min 23 december och slutar förhoppningsvis mycket trevligt med familjen framför tv:n och Bingolotto, för att sedan gå och lägga sig i den nybäddade sängen och invänta morgondagens händelser, vilket då är 24 december och vi här i Sverige firar jul och Kristus födelse..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0