Danska vägen...

Ja då har man lämnat ett mycket snöigt Island och är hemma på danska vägen 15 i Fritsla igen. Blev ju minst sagt kaotiskt avslut av denna resa...  Ena stunden var vi oerhört lyckliga över att slaktat den sista geten, och ja get de sista 15 djuren var faktiskt getter.. men iallafall klockan var väl tjugo över fyra när chefen kommer in att vi ska lämna Husavik om en halvtimme!.. Ahh Panik!.. Blev ett mycket hastigt farväl, men jag hoppas innerligen att vi ses snart igen!

Vi hoppade iallafall in i bussen och började bege oss mot Akureyri och flygplatsen, snöstorm var det, berget avstängt så vi fick åka runt och turen som brukar ta lite mer än en timme tog nu nästan dubbelt så lång tid.. Vi kom iallafall fram till flyget och sedan lyfte vi mot Reykjavik och hotellet.. Mycket sorgligt att lämna tjejerna och de andra där och sedan inte veta när man ses igen..

Men jag måste säga att det varit en oförglömlig resa med många roliga minnen, och hysteriska skratt!.. Nu ska jag packa upp väskan och sedan falla ner på min fårpäls, i mina fårtofflor, islandströjan och bara njuta av att vara hemma:).. 

Hoppas alla mina nyfunna slaktarvänner har en underbar kväll i Reykjavik och jag saknar er redan.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0