En ärtväxt helt enkelt!

Jag har börjat packa lite smått nu, känns konstigt att börja packa redan nu, det brukar man ju göra i panik dagen innan?1 Och ja det kommer nog att bli så även denna gång!..

Väntar på att Linda ska höra av sig så att vi kan ut å springa en sväng, känner mig taggad, hoppas att det kommer gå bättre idag än va det gjorde i söndags, de va ju helt sjukt, inte likt mig att få håll i armhålan!.. Håll beror ju som ni alla vet på syrebrist, alltså gäller dagens prioritet under springning: andas!

En annan sak om har kommit upp under samtalsämnena de senaste är självaste jordnöten eller peanuten, en fråga var: vart kommer pea ifrån? och svaret är det att det är helt enkelt en ärtväxt och just därför peanut pea = ärta.. Andra frågan var: Hur växer dom? Jo det ska jag också berätta att de växer antingen själva eller två och två i en liten kappsel.. den växer på en växt som antingen står upp och blir ca 30 cm hög eller 30cm lång på marken, sedan böjer sig växten så att kapslarna åker ner i marken och mognar därav namnet jordnöt! Ja då vet man!

Hepp nu blir det promenad med Linda istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0